Elke dag consumeren mensen content op meerdere platforms, en marketeers die bekwame visuele trucs gebruiken, kunnen nog effectievere berichtstrategieën met hun publiek creëren. Kracht van kleur Onderzoek toont aan dat kleuren bepaalde gevoelens kunnen oproepen die consumenten ertoe aanzetten bepaalde acties te ondernemen. Bedenk hoe u wilt dat de klant zich voelt en gebruik de juiste combinatie van kleuren om uw doelgroep te beïnvloeden. Geel roept bijvoorbeeld gevoelens op van vreugde, geluk en energie, terwijl groen de kleur is van groei, kalmte en veiligheid. Halo-effect Het halo-effect is een cognitieve vertekening waarbij u een algehele positieve indruk krijgt van het […]
Online marketing

Philip Kotler is een legende binnen de marketingwereld, hij definieert het begrip marketing als volgt: De menselijke activiteit gericht op het vervullen van behoeften en verlangens door middel van ruil. Als een bedrijf optimaal resultaat wil boeken dient het enige kennis op het gebied van marketing in huis te hebben. Het vakgebied van marketing is inmiddels zo groot geworden dat er intern allerlei specialisaties zijn ontstaan. Een mooi voorbeeld van een van die specialisaties die op een van de nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de markt richt is online marketing. De internet wereld is de afgelopen tien jaar explosief gegroeid […]